FRF și Bancpost, practici nedrepte de condiționare comercială – 28.07.2015

În lumina evenimentelor prealabile disputării meciului dintre Ungaria și România din 4 septembrie 2015, noi, suporterii echipei naționale, reuniți în cadrul proiectului Uniți Sub Tricolor, luăm poziție față de atitudinea preferențială și deloc onestă a Federației Române de Fotbal în ceea ce privește facilitarea accesului la bilete al clienților Bancpost.

Faptul că acest meci este unul de mare interes pentru orice român nu intră în atenția oficialilor FRF care au decis, în complicitate cu sponsorul Bancpost, să ofere exclusivitate clienților acestuia din urmă. Ca atare, cei care dețin un card de credit Bancpost au ocazia, prin intermediul unei campanii, să câștige pachete VIP de câte trei persoane, având asigurat, astfel, accesul pe stadionul din Budapesta.

Mai mult decât atât, pentru același meci, FRF a încercat să condiționeze accesul la bilete și prin intermediul unei agenții de turism ale cărei pachete includ două nopți de cazare în Budapesta și, implicit, biletul la meci, acestea având un preț dublu comparativ cu ofertele deja existente pe internet. Este foarte clar că în ambele cazuri o mare parte dintre bilete sunt rezervate special pentru partenerii Federației, iar cantitatea oficială anunțată este, de cele mai multe ori, una fictivă.

Aceste practici sunt alarmante atât în contextul meciului cu Ungaria – unde numărul biletelor destinate suporterilor români este foarte mic, doar 1.100 -, cât și în ceea ce privește accesul acestora la orice alt meci (cel puțin al celor care nu sunt clienți Bancpost). Un exemplu în acest sens este meciul România – Grecia, care va avea loc pe 7 septembrie 2015. Și în acest caz FRF oferă exclusivitate clienților Bancpost să își achiziționeze bilete „în limita stocului disponibil”, limită care depășește 10% din capacitatea întregului stadion (aproximativ 7.000 de bilete).

Continuând lista tratamentelor preferențiale ale Federației, de aceeași exclusivitate se bucură și sponsorul Bergenbier. Sub umbrela diferitelor campanii menite să crească notorietatea brandului, Bergenbier a oferit în repetate rânduri recompense ce constau în bilete la meciuri – aspect facilitat, desigur, de parteneriatul cu Federația Română de Fotbal.
Stadionul este un spațiu public care, prin lege, aparține tuturor în mod egal, însă deseori, un parteneriat benefic oficialilor primează în fața drepturilor cetățenești. Așadar, noi, cei care susținem necondiționat și total independent echipa națională a României, cerem public Federației să înceteze aceste practici de condiționare comercială care nu pot genera altceva decât frustrare în rândul suporterilor români.
Cât timp atitudinea „mai-marilor” din fotbal nu se schimbă, mesajul nostru este același: FRF MAFIA!

Uniti Sub Tricolor