Comunicat UST – Euro 2016: STOP bișniței cu bilete!

Echipa națională a României s-a calificat la Campionatul European de Fotbal după o pauză de opt ani de la ultima participare. Un eveniment de o asemenea anvergură reprezintă un real motiv de bucurie pentru toți românii, însă, din păcate este și un context favorabil pentru tertipurile mijlocite de diverse campanii promoționale care promit sejururi la Euro 2016.

 

Noi, suporterii români reuniți în cadrul proiectului Uniți sub Tricolor, dorim să tragem un semnal de alarmă în privința modalității prin care ajung să se comercializeze aceste bilete. Există deja un precedent al situației în care Federația Română de Fotbal alocă, într-un mod deloc onest, un anumit număr de bilete sponsorilor săi principali. În cazul de față, campania “Cumpără echipamentul naționalei și poți ajunge la Euro 2016!”, a unuia dintre sponsorii principali ai FRF, Penny Market, le promite românilor șansa câștigării unor pachete turistice având ca destinații orașele în care se vor disputa meciuri la Campionatul European, alături de îndemnul de a-i susține pe fotbaliștii tricolori la turneul final din Franța. Este cât se poate de clar că UEFA interzice comercializarea biletelor de către alți sponsori în afara celor oficiali ai Turneului Final.

 

articol regulament
 sursă foto: regulament UEFA

 

Așa cum am menționat, FRF a creat deja un precedent de condiționare comercială a biletelor (vezi campaniile Bancpost înainte de Ungaria – România și România-Grecia, în 2015), iar noi considerăm acest comportament ca fiind un abuz de putere. În contextul Campionatului European, unde participarea suporterilor la meciuri se va face prin tragere la sorți, o parte din biletele disponibile ajunge în mâinile sponsorilor FRF, în detrimentul celor care fac comenzi online.

 

O altă problemă legată de comercializarea incorectă a biletelor la Euro se ridică și în jurul numeroaselor agenții turistice care pun la dispoziție pachete întregi ce includ și cazare sau transport, după caz. Prețurile acestora variază între 600 și peste 1000 de euro pentru un singur meci, cu biletul inclus. Dacă nu era îndeajuns de mult, unele dintre agențiile de turism oferă și posibilitatea de a achiziționa exclusiv bilete de meci, fără alte servicii, iar prețurile percepute ajung să fie și de zece ori mai mari decât cele oficiale, prezentate de forul fotbalistic european. Reamintim din nou că acest lucru este strict interzis de către UEFA și, mai mult decât atât, reprezintă o dovadă clară a faptului că o mare parte a suporterilor români vor fi privați de șansa de a susține echipa națională, prin folosirea acestor pachete promoționale în diferite scopuri comerciale, în condițiile în care cererea depășește cu mult oferta de bilete alocate.

 

Prin urmare, cerem în mod public oficialilor UEFA să ia măsuri cu privire la comercializarea biletelor de către sponsorii și partenerii Federației, pentru ca drepturile tuturor românilor să fie respectate.

 

Uniți Sub Tricolor – 14.01.2016